donderdag 21 februari 2013

Recept: Chocolademousse :)

Vandaag heb ik een recept voor jullie!

Ik weet het, dit is niet gebruikelijk, maar het leek me wel eens leuk. Dit is een recept voor een hele erge machtige chocolademousse, en je kunt er ongeveer 12 muffinvormpjes mee vullen.
Dit recept komt uit het Hoe Overleef Ik... kookboek.

Dit heb je nodig:
3 Eieren
300 gram pure chocolade
4 eetlepels basterdsuiker
potje slagroom (250 milliliter)

En verder:
12 muffinvormpjes (tip: als je papieren muffinvorpjes gebruikt, zakken ze heel snel in beter kun je siliconenvormpjes gebruiken, of dubbele papieren en ze in een muffinbakvorm zetten.
Een koelkast
Een mixer (of een garde, maar een mixer gaat wat sneller)
Een kooktoestel
Een grote pan met water
Een kleiner pannetje die in de grote pan kan hangen

1. Klop de slagroom (zonder suiker) stijf en zet hem in de koelkast
2. Klop de eieren samen met de basterdsuiker met de mixer of garde tot schuim
3. Smelt de chocola 'au bain marie'
4. Schep de gesmolten chocolade voorzichtig door het eiermengsel en schep er daarna ook de slagroom door
5. Doe de chocomousse in je muffinvorpjes en zet ze een paar uur voor het opdienen in de koelkast.
Eet smakelijk & vertel me wat jullie ervan vonden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten